Unia Europejska
GRASON MACIEJ GRABIŃSKI
realizuje projekt dofinansowany z Funduszy Europejskich ,,Ekspansja maszyn i urządzeń firmy GraSon, wytwarzających głównie produkty dedykowane dla branży kosmetycznej w postaci Niemiec oraz Włoch’’
Opis projektu:
Firma Grason Maciej Grabiński po wnikliwej analizie wybranych rynków podjęła decyzję o przeprowadzeniu ekspansji na nowe rynki zagraniczne tj. rynek niemiecki oraz włoski. Głównym produktem objętym internacjonalizacją będą mieszalniki, mieszadła, topielniki oraz zbiorniki wykorzystywane do wytwarzania produktów z branży kosmetycznej, a także chemicznej, farmaceutycznej i spożywczej
W celu świadomego i rozważnego wejścia na wybrane rynki zagraniczne Firma podejmie następujące kroki:
1. Dokona zakupu usługi doradczej związanej głównie ze świadczeniem usług marketingowych, która pomoże wypromować markę na wybranych rynkach. Na w/w usługę będą składać się dwie grupy usług:
a) związane z przygotowaniem programu ekspansji na rynki zagraniczne, strategię wejścia i ich analizę rynkową oraz z opracowaniem nowego modelu biznesowego,
b) marketingowe związane z przygotowaniem na nowe rynki oraz promowaniem produktów na nowych rynkach docelowych.
2. Dokona zakupu środka trwałego w postaci homogenizatora do produkcji testowego mieszalnika homogenizującego.
3. Przeprowadzi wyjazdową misję gospodarczą, połączoną z udziałem w największych włoskich targach COSMOPROF, które skupiają producentów z branży zdrowia i urody.
4. Przeprowadzi wyjazdową misję gospodarczą do Frankfurtu nad Menem z uwagi na ulokowanie tam Polskiego Zagranicznego Biura Handlowego oraz Zrzeszenia Branżowego – produkty pielęgnacji ciała i detergentów.
Czas trwania projektu określono na: 01.01.2021 – 31.12.2022 r.
Cele projektu:
Celem projektu jest internacjonalizacja działalności na nowych rynkach zagranicznych w postaci Niemiec oraz Włoch.
Planowane efekty:
1. Pozyskanie nowych rynków zagranicznych w postaci Niemiec oraz Włoch.
2. Zwiększenie przychodów ze sprzedaży o co najmniej 30% w ciągu 18 miesięcy od zakończenia projektu.
3. Rozwinięcie działalności, dzięki doświadczeniom nabytym poprzez współpracę gospodarczą o charakterze międzynarodowym.
4. Uzyskanie wzrostu dochodów, który z kolei pozwoli na nowe inwestycje w infrastrukturę oraz dalszy rozwój potencjału wytwórczego.
5. Nawiązanie nowych kontaktów międzynarodowych, co pozwoli na dalszą ekspansję zagraniczną na nowe rynki.